Panik Atak Tedavisi İzmir

Ana sayfa » Panik Atak Tedavisi İzmir

Panik Atak Tedavisi İzmir

Panik atak ani olarak ortaya çıkan yoğun kaygı , bunaltı , endişe nöbetidir. Nöbet başladığında on – onbeş dakikada en üst noktaya ulaşır. Etkisi saatlerce , bazen bir – iki gün sürebilir.Nöbet esnasında çoğu zaman kişinin tansiyonu yükselir , aklını kaçıracağını , kalp krizi geçirip öleceğini düşünür. Büyük bir korku ve dehşet içine düşen bir çok kişi genellikle kendini bir hastanede veya acil serviste bulur.

Bir çoğu bir doktor gördüğünde rahatlar ve yaşadıkları belirtiler geçer. Nöbet sonrası bir – iki gün sürebilen depresif bir ruh hali ortaya çıkar. ( Yorgunluk , isteksizlik , sese , ışığa , kalabalığa tahammülsüzlük gibi. )

Panik Atak Belirtileri

DSM 4 ’ e göre panik bozukluğun tanı ölçütleri şu şekildedir. Genellikle kişi nöbet sırasında aşağıdaki belirtilerden 7 – 10 tanesini yaşamaktadır.

Kalp atışlarını duyumsama , çarpıntı , kalbin yerinden fırlayacakmış gibi olması , göğüste basınç , bazen sol kola yayılan ağrı ve uyuşmalar.

• Sarsılma , titreme , itilme hissi.
  • Nefes alamama hali ve boğulma hali.
  • Terleme.
  • Baş dönmesi , sersemlik hissi.
  • Ölüm korkusu.
  • Panik anında kontrolü kaybetme ya da çıldırma korkusu.
  • Üşüme , ateş basması veya ürperme.
  • Ellerde , kollarda , bacaklarda , başta ve birçok yerde uyuşma , yanma , karıncalanma , diken üzerinde olma hali.
  • Soluğun kesilmesi.
  • Göğüste daralma ,sıkışma , ağrı duyumsama.
  • Panik yaşandığında olaylar bir sis perdesinin gerisinde algılanır ; cisimler küçülür , her şey bulanıklaşır. Bazen de benliğinden ayrılmış olma hali ortaya çıkar.Bu durumda , sanki bedenle ruh birbirinden ayrılıyormuş gibi , kişide kendisini hissedememe , algılayamama , kendisine yabancılaşma durumu oluşur.
  • Bulantı , şişkinlik , gaz oluşması , geğirti , karında ağrı , şişkinlik hali.

Kaygı Bozukluğu Terapisi

Yapılan araştırmalar gösteriyor kaygı bozukluğu – Anksiyete ; halkarasındaki adıyla  panik atak  2000 yılından itibaren özellikle büyük şehirlerde ciddi bir şekilde yükselişe geçmiştir. Özellikle kadınlarda erkeklere oranla iki – üç kat daha sık görülmektedir.

Panik Bozukluk

Panik bozukluk her yaşta başlayabilir. Ancak en sık 20 ila 30 yaş aralığında ortaya çıkmaktadır. Sıkıntılı , mükemmelliyetçi , aceleci insanlar , öfkesini dışarı yansıtamayanlar sürekli baskı altında olanlar , sosyal fobik , kaçıngan kişilik yapıları , bağımlılar ( alkol , madde bağımlılığı … ) , hayır diyemeyenler panik bozukluğa daha yatkın kişiliklerdir.

İzmir Panik Atak Tedavisi

İzmir Panik atak tedavisi mümkün olan bir rahatsızlıktır. Tedavide ilaç ve Psikoterapi yöntemleri kullanılmaktadır. Tedavi yöntemi hastanın tercihine göre değişkenlik göstermektedir. Terapi sırasında kişiye nefes egzersizleri , kav gevşetme egzersizleri ve atağın üstüne gitme teknikleri öğretilmektedir. Sık kullanılan Bilişsel – Davranışçı Terapinin yanısıra EMDR tekniği oldukça etkili ve hızlı sonuç veren bir yöntemdir.

Panik Atak Doktoru

EMDR terapisi ile hastanın panik atak deneyimleri duyarsızlaştırılması hedeflenir. Ayrıca kişinin geçmişinde yaşadığı ataklarını şekillendiren olumsuz anıları da EMDR prosedurüne uygun olarak yeniden işleme sokulur.Panik Atak tedavisi İzmir olarak bu tedavi hizmetini sunmaktayız